Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Σπύρο Γραμμένο και τον Χρήστο Καλκάνη !


Αρχικά πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.

Xρήστος: Προέρχομαι από μουσική οικογένεια. Έχω μεγαλώσει μέσα στη μουσική, ο πατέρας μου παίζει πιάνο, ο παππούς μου έπαιζε κλαρινέτο και ο αδερφός μου είναι κοντραμπασίστας. Δραστηριοποιούμαι σαν καθηγητής σε Μουσικά Σχολεία και σε live μουσικές με τον Σπύρο και με άλλους. Ζω από τη μουσική και χαίρομαι γι' αυτό. 

Σπύρος: Εγώ ζω από τη μουσική. Ήμουν κομμωτής πολλά χρόνια, έπαιζα μουσική στα Γιάννενα. Κάποια στιγμή σταμάτησα την κομμωτική και είχα μόνο τη μουσική. Μου αρέσει πάρα πολύ να γράφω. Έχω γράψει ένα παιδικό παραμύθι και μια θεατρική παράσταση. Αυτό που θα μου άρεσε αν έπρεπε να διαλέξω μέσα σε όλα αυτά τα πράγματα που κάνω είναι να γράφω τραγούδια και με αυτά που έχω ήδη , να τα λέω πάνω στη σκηνή. Αλλά επειδή είναι δύσκολο να επιβιώνεις κάνοντας μόνο ένα πράγμα, για να ζεις από τη μουσική πρέπει να κάνεις πάρα πολλά γύρω από αυτή. 


Πότε ήταν η στιγμή που αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη μουσική?

Χρήστος: Η μάνα πάντα ήθελε να έχουμε μια πιο θετική πλευρά να πάμε να βρούμε μια σχολή θετικών επιστημών γιατί η ίδια ήταν βιολόγος. Εντάξει μας συνεπήρε η αλήθεια είναι , γιατί είναι ένα πολύ έντονο στοιχείο ειδικά άμα το έχεις μέσα στο σπίτι σου και έχεις μεγαλώσει με αυτό. Αλλά νομίζω τελικά η ίδια η μουσική είναι αυτή που μ΄ αναζητάει!!!

Σπύρος: Εγώ όταν ήμουν γ΄ γυμνασίου έμεινα σε 14 μαθήματα. Και όταν έμεινα με ρώτησε η μάνα μου τι θα κάνω στη ζωή μου. Της είπα ότι θα γίνω μουσικός. και μου λέει " Ωραία. Και τι δουλειά θα κάνεις?". Δε φάνηκε ότι ένα παιδί στην Ηγουμενίτσα ήθελε να γίνει μουσικός στα 14. Η μάνα μου ήταν κομμώτρια. Μπήκα σ αυτή τη δουλειά και μου άρεσε πάρα πολύ. Από τα 18 εώς τα 23 δεν έπαιζα καθόλου μουσική, μόνο λίγο στο σπίτι. Με είχε πιάσει ένα πράγμα και ήμουν μόνο κομμωτής. Και εκεί στα 23 σε μια κουβέντα με έναν φίλο μου που είχε μαγαζί , μου λέει να πάμε να παίξουμε. Εγώ του είπα ότι θα στείλω κάποιους φίλους αλλά αυτός έλεγε όχι να πάω εγώ. Ε , αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα που με έκανε ν΄ασχοληθώ με τη μουσική.[...]


Πώς γνωριστήκατε και αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη μουσική?

Σπύρος: Είχαμε έναν κοινό φίλο τον Ορέστη τον Πενέκα. Είναι πάρα πολύ ωραίο το ότι πάω το 2008 στη Θεσσαλονίκη να κάνω μίξη το δίσκο μου σε έναν φίλο , ο οποίος συγκατοικεί με τον Χρήστο. Δεν γνωριζόμαστε μόνο μια μέρα που είχα πάει στο δωμάτιο γιατί ήθελα κάτι και είπαμε " Γεια σου, Γεια σου" . Αυτό. Μου στέλνει ο άλλος τη μίξη του δίσκου και μου λέει " 'Εχω βάλει και κάποια πράγματα" και σ ένα κομμάτι μου είχε ένα σόλο 32 μέτρα κιθάρα, είχε κόψει το μισό και το έβαλε κλαρινέτο. Και λέω ποιος είναι αυτός και μου λέει " Είναι ο Χρήστος που γνώρισες". Καταπληκτικό. Οπότε πριν γνωριστούμε έχει γράψει τον δίσκο μου. Κάποια στιγμή χρειάστηκα ένα όργανο γιατί είχα κάτι ιδιαίτερο στο μυαλό μου, τον πήρα τηλέφωνο και πήγαμε για καφέ. Στη μία ώρα που διήρκησε ο καφές πήγε τουαλέτα  35 φορές! Σηκωνόταν λες και ήταν στο πρώτο ραντεβού. Α! Ήταν!


Οι στίχοι των τραγουδιών σου είναι λίγο ιδιαίτεροι. Τι μουσικές επιρροές είχες?

Σπύρος: Οι μουσικές που άκουγα και οι τραγουδοποιοί είχαν τέτοιο στυλ. Δηλαδή έχω επηρεαστεί από συγκεκριμένους όπως τον  Λουκιανό Κηλαηδόνη. Άκουγα Μηλιώκα , Γιοκαρίνη, Βασίλη Νικολα'ι'δη. 

Παρόλα αυτά δε μπορώ να γράψω τραγούδια με ποιητικό στίχο. Συνήθως γράφω κυριολεκτικά!

Έχεις ξεκινήσει μια σειρά στο Υoutube, το The Barber Show, με ποιο κριτήριο φέρνεις τους καλλιτέχνες?

Σπύρος: Στην αρχή κάναμε 4 επεισόδια που φέρναμε όποιον γουστάραμε. Μετά βάλαμε έναν χορηγό ο οποίος  ήθελε συγκεκριμένα πράγματα. Μας ζητούσανε κάποια άτομα που εγώ δεν τους ήθελα. Σιχαίνομαι τους Youtuber που ουρλιάζουν. Το ότι είναι ελεύθερο μέσο το Youtube σημαίνει ότι μπαίνουν και παιδάκια μέσα και το βλέπουν, δε μπορείς να βρίζεις.

Με ποιους καλλιτέχνες θα θέλατε να συνεργαστείτε?

Χρήστος: Εγώ θα ήθελα να συνεργαστώ με τον Σπύρο τον Γραμμένο αν μπορούσα κάποια στιγμή!!

Σπύρος: Εγώ δεν έχω κανένα αποθυμένο τέτοιο. Πιστεύω ότι όλα αυτά έρχονται. 


Κάποιον μελλοντικό σας στόχο ή κάποιον μελλοντικό δίσκο?

Σπύρος: Έχουμε τελειώσει ένα δίσκο. Οι μίξεις έχουν γίνει από πέρυσι. Σιγά σιγά θα κυκλοφορήσει. 


Θέλουμε να χαρακτηρίσετε ο ένας τον άλλον. 

Σπύρος: ειλικρινής

Χρήστος : αγαπημένος



- Ευφραιμίδου Μαρία
- Νίκος Καρκάνης








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στη Γειτονιά του Φοίβου Δεληβοριά

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου ο Φοίβος Δεληβοριάς εμφανίστηκε στη Misirlou Live Stage και εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία για να πάρουμε μια ακόμα συ...